آموزش قطعات خودرو

عیب یابی و آموزش قطعات خودرو و اتومبیل

آموزش قطعات خودرو

عیب یابی و آموزش قطعات خودرو و اتومبیل

روغن موتور بی ام و سری 3

اطلاعات بیشتر درباره روغن موتور بی ام و سری 3

برای مشاهده ی محصولات روغن موتور به بخش محصولات روغن موتور و مکمل های آن بروید .

روغن موتور یکی از مهمترین بخش های یک خودرو می باشد که قصد داریم بیشتر درباره روغن موتور خودرو بی ام و سری 3 توضیح دهیم .

از اول به وجود آمدن خودرو ها به رانندگان توصیه شده است تا روغن موتور خودرو های خود را چک کنند .

یکی از عوامل اصلی راه افتادن خودرو این روغن می باشد که در صورت نبودن آن خودرو حرکت نخواهد کرد .

پس بهتر است حتما اطلاعاتی درباره روغن موتور داشته باشید .

روغن موتور از دو جزء روغن پایه و افزودنی ها نشکیل شده است. روغن پایه باعث می شود که روغن موتور، روان کاری قسمت های متحرک را انجام دهد تا اصطکاک کاهش پیدا کند. ولی چون روغن موتور به تنهایی برای محافظت از موتور کافی نیست .

روغن موتور نقش روان کننده موتور را دارد . این روغن شامل دو نوع ماینرال و سینتیک می شود و همچنین لازم است بدانید که این دو نوع شامل بی ام و سری 3 هم می شود , که در ادامه بیشتر درباره آن توضیح خواهیم داد .

جالب است بدانید . روغن موتور بی ام و سری 3 پر فروش ترین روغن موتور برند بی ام و می باشد .


چه زمانی روغن موتور را تعویض کنیم ؟

تعویص روغن موتور بسته به نوع آن ( ماینرال یا سینتتیک ) دارد . بسته کیفیت روغن موتور هر 3 ماه تا 1 سال باید چک شود و در صورت نیاز تعویض شود . همچنین بخواهیم از لحاظ کلیومتر آن را بررسی کنیم لازم است هر 5000 تا 13000 کیلومتر تعویض کنیم .

 نکته مهمی که در هنگام تعویض روغن خودرو باید به آن دقت کنید این است که هرگز دو نوع مختلف روغن را با هم قاطی نکنید که ممکن است مشکلات بزرگی برای موتور خودرو شما به وجود آورد .


روغن موتور ماینرال:

معمولا به نام روغن ارگانیک یا طبیعی شناخته می شوند که مستقیما از نفت یا گاز ساخته می شوند . این نوع برای بی ام و سری 3 قابل استفاده است . قیمت این نوع کمتر از نوع سینتتیک است و همچنین طول عمر آن هم از نوع سینتتیک کمتر است .

روغن موتور سینتتیک  :

این نوع به صورت شیمیایی تولید شده و طول عمر بیشتری نسبت به نوع ماینرال دارد اما در عوض قیمت آن از نوع طبیعی روغن بیشتر است . همچنین دوام آن در مقابل سرما و گرما بیشتر است . این نوع برای بی ام و سری 3 قابل استفاده است .


انتخاب روغن موتور مناسب برای خودرو بی ام و سری 3 :

اگر می خواید که روغن موتور با طول عمر بالا برای خودرو خود داشته باشید حتما توصیه می شود که از نوع سینتتیک استفاده شود . درست است که قیمت آن از نوع ماینرال آن بیشتر است اما هم کیفیت آن بیشتر و هم طول عمر آن بیشتر است . پس در نتیجه توصیه می شود از نوع سینتتیک استفاده کنید .


برای مشاهده ی جدیدترین محصولات روغن موتور بی ام و به لینک زیر برورید :

  - روغن موتور بی ام و

با اسپریاب به راحتی خرید خود را انجام دهید و درب منزل یا محیط کارتان تحویل بگیرید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.