آموزش قطعات خودرو

عیب یابی و آموزش قطعات خودرو و اتومبیل

آموزش قطعات خودرو

عیب یابی و آموزش قطعات خودرو و اتومبیل

سیستم ترمز خودرو

سیستم ترمز خودرو ، با تولید نیروی اصطکاکی مناسب، انرژی جنبشی چرخ متحرکی را که تحت تاثیر نیروی موتور می باشد ، گرفته و به انرژی حرارتی تبدیل می  کند . سپس انرژی حرارتی را در فضا پخش می نماید که این عمل اتومبیل را از حالت حرکت به حالت سکون می برد و یا از سرعت آن می کاهد.سیستم ترمز خودرو


بیشتر درباره سیستم ترمز خودرو بدانید

طرز کار ساده و مقدماتی سیستم ترمز خودرو : زمانی که راننده به وسیله پای خود روی پدال ترمز فشار می آورد و این فشار باعث جلو رفتن پیستون پمپ  اصلی ترمز شده و پیستون روغن ترمز موجود در سیلندر ترمز که جلوی پیستون قرار دارد را تحت فشار قرار می دهد و هم زمان با حرکت خود در داخل سیلندرآن را با فشار زیاد از طریق لوله های فولادی رابط که در مقابل فشارهای جانبی بسیار مقاوم می باشد ، به سمت سیلندر چرخ ها رانده و به این وسیله باعث جابجائی پیستون های داخل سیلندر چرخ شده و پیستون ها فشار خود را به کفشک های ترمز منتقل کرده و کفشک ها را به کاسه چرخ می چسباند .

 واضح است که این عمل باعث به وجود آمدن اصطکاک بین کاسه و کفشک ها شده و آنها را از حرکت بازداشته  و یا حرکت آن را کند می کند .

با گذشت زمان، همان‌ طور که انتظار می‌رود، لنت‌ ها خورده شده و عملکرد صحیح خود را در کم کردن سرعت خودرو و متوقف کردن آن از دست می‌دهند .

اما به طور کلی، حداقل ضخامت لنت‌ ها باید چیزی در حدود نیم سانتی‌ متر باشد. اگر ضخامت آن‌ ها از این میزان کمتر است، زمان تعویض آن‌ ها فرا رسیده است .


 روغن ترمز : مایعی که در سیستم ترمز هیدرولیکی به کار می رود و به روغن ترمز معروف می باشد باید دارای مشخصات و کیفیت خاصی باشد. که عبارتند از :

1- نقطه جوش بالا

2- نقطه انجماد پائین

3- خاصیت روغنکاری

4- بر قطعات فلزی و لاستیکی سیستم ترمز بی اثر باشد.

5- از لحاظ شیمیایی ثابت و فاسد نشدنی باشد.

6- ویسکوزیته ( گرانروی ) آن در درجه حرارت های مختلف تغییر نکند.

7- هنگام گرم شدن حداقل انبساط را داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.